Sve je iluzija...

Stvari nisu onakve kako izgledaju na prvi pogled…

-->

Оно што је мене потресло

iluzija | 03 Avgust, 2008 11:24

1197

 

Вероватно сте прочитали, али није на одмет да се подсетимо...


Марко Видојковић


Правила


Данас им је седамнаест година. Свуда су око нас. Пред њима је будућност. Чик нека се неко усуди да им поставља правила

Кад им је било годину дана, очеви су им се крили од војних позивара. Кад им је било две године, њихове мајке су на телевизији гледале почетак рата у Босни. Кад им је било две и по године, родитељи су им постали технолошки вишак у некада добростојећим друштвеним предузећима и привредним гигантима. Кад им је било три године, њихови родитељи морали су да продају замрзивач да би имали шта да једу. Кад им је било три године и десет дана, марка је вредела десет милијарди динара. Кад им је било три године и двадесет дана, марка је вредела сто милијарди динара. Кад им је било четири године, њихови очеви продавали су бензин на улици, а мајке цигарете на пијаци. Кад им је било четири и по године, очеве су им приводили због продаје бензина на улици, а мајке због продаје цигарета на пијаци. Кад им је било пет година, у госте су им дошли рођаци из Книна, а ни до данас нису отишли. Кад им је било пет и по година, одгледали су свој први порнић, на ТВ Палма, кад су се пробудили у три ујутру, јер их је болео стомак. Кад им је било шест година, право из обданишта вукли су их на демонстрације, а увече су их изводили на терасу да ударају у шерпе. Кад им је било седам година, пола школске године су преседели код куће јер су просветни радници штрајковали. Кад им је било осам година, даљи рођак им је скочио с терасе, јер више није могао да издржи. Кад им је било девет година, очеви су им се поново крили од војних позивара, а мајке су им, док су блејали у подруму (зграда није имала атомско склониште) причале како су им се очеви исто тако крили од војних позивара осам година раније. Кад им је било девет и по година, у госте су им дошли рођаци из Пећи, а ни до данас нису отишли. Кад им је било десет година, једног лепог октобарског дана очеви су им рекли да остану код куће, а ако се очевима нешто деси, мајка и сестре су од сутра њихова одговорност. Исте вечери, очеви су се весели вратили кући, а следећег дана поново су били намргођени, као да се ништа није ни десило. Кад им је било дванаест година, херој им је био Шарени. Кад им је било тринаест година, Шарени и његови убили су премијера. Њихове мајке су плакале, а њима је потајно било драго што им мајке плачу. Кад им је било четрнаест година снимили су мобилним како им "мала фукса из шестог три" пуши у школском ве-цеу. Кад им је било четрнаест и по година најбољег друга су им изболи ножевима на екскурзији у Лепенском виру. Кад им је било петнаест година згутали су свој први ексер. Кад им је било петнаест и по година, очеви су им ушли у кредит за кола. Кад им је било шеснаест година њиховим очевима одузели су кола јер су поново изгубили посао и нису имали од чега да их отплаћују. Кад им је било шеснаест година и два месеца заваљали су свој први кет вутре. Кад им је било шеснаест и по година, организовали су оргије с екипом коју су упознали преко нета. Данас им је седамнаест година. Свуда су око нас. Пред њима је будућност. Чик нека се неко усуди да им поставља правила. Чик нека се неко усуди да им приговори што се не придржавају правила. Чик нека им неко објасни зашто уопште треба да се придржавају било каквих правила. Они ће да праве нова правила. Нико вас неће ни питати да ли се са тим правилима слажете.



Марко Видојковић
[објављено: 23.10.2007.]



 

Creative Commons лиценца
Све песме из категорије Iz mog dnevnika чији је аутор Violeta лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија.

Komentari

Re: Оно што је мене потресло

shadow | 03/08/2008, 11:34

Nije naodmet podsetiti se...

Re: Оно што је мене потресло

andrijana | 03/08/2008, 11:59

@Iluzijo, upravo tako... Slazem se s tobom... Nazalost je tako, a ko zna sta ce biti sutra...

Re: Оно што је мене потресло

sanjarenja56 | 03/08/2008, 12:05

Dođavola, tako je! A mnogo bih volela da nije...

Re: Оно што је мене потресло

altamoda | 03/08/2008, 12:27

O pa ne ide to baš tako..

Nismo mi pre toga živeli 150 godina u blagostanju, pa da nam sada bude neobična tragedija koja nas je zadesila..

Moji otac i majka su ratna deca..

Nisu ni njima tekli med i mleko dok su odrastali pa nisu postali kriminalci, bahati i nevaspitani. Odmah da se razumemo.

Mogla bih da kažem da je moj otac imao još sedmoro braće i sestara, večerali su po principu ko prvi pojede, ako zakasniš - ostaješ bez večere. Čovek i dan danas neverovatno brzo jede.

Mogla bih da kažem i da je mamin tata bio na Golom otoku, zašto i kako još nije utvrđeno. Umro je u pedesetoj godini, njih četvoro su školovali jedno drugo.

I ja sam odrasla uz rat, i ja sam imala 17. godina, pa da mi je padalo na pamet da pravim orgije po školskom wc-u, družim se sa raznim Šarenim i Šućmurastim, zavijam džointe i eksere, verujem da bi mi to bilo poslednje u životu, pa da sam im iz oka ispala kako je moja baka govorila. :)

Pravila moraju postojati. Uz svo poštovanje Konvencije UN o pravima deteta, ne mogu 17-ogodišnjaci biti najpametniji, niti im se moze sve tolerisati.

Re: Оно што је мене потресло

hyperblogger | 03/08/2008, 12:34

auh... jezivo. uklapam se u pricu tu negde do 12 godine. posle je dosao neki drugi rasplet, ali pravo da ti kazem... bas sam se najezila.

Re: Оно што је мене потресло

hyperblogger | 03/08/2008, 12:34

auh... jezivo. uklapam se u pricu tu negde do 12 godine. posle je dosao neki drugi rasplet, ali pravo da ti kazem... bas sam se najezila.

Re: Оно што је мене потресло

vladica | 03/08/2008, 12:53

Čitam altamodin komentar, pa dobijam želju da se i ja vratim u prošlost. Ali neću, neću zato što imam jake razloge. Ceo život neka muka. Kažem mojim drugarima, što se ne rodismo negde u Švedskoj, ne bi imali previranja kroz čitav život.
Marko Vidojković je ipak napisao jedan podsetnik da se ne zaboravi...

Re: Оно што је мене потресло

donna | 03/08/2008, 19:07

eh, svašta, svašta bih mogla napisati.
što me ne ubije, ojača me

Re: Оно што је мене потресло

xenija | 03/08/2008, 20:01

Ja bih se slozila sa sanjerenja56...
Budi pozdravljena**

Re: Оно што је мене потресло

principessa | 03/08/2008, 20:20

E pa nije sve bash istina, da ima je, al daleko da je ovo surova realnost. Nevezano a to shto ne volim stil pisanje Marka Vidojkovica, o kojem imam veoma negativan stav, potkrepljen njegovim knjigama.
Elem, ja imam 19 godina, i imam drushtvo oko sebe, i apsolutno prezirem chinjenicu da se ovako pricha o mojim vrshnjacima. Pljuvanjem se nishta ne dobija, a i zbog toga se ne vidi ona lepsha strana, koje IMA. Da ne pominjem da gore pomenuti, voli da preuvelicha kako bi istakao ``svoj`` stil pisanja.

Re: Оно што је мене потресло

Pinokio | 03/08/2008, 21:26

Koliko je god sve ovo tacno, ja danas sve gledam sa lepse strane. Nesto mi je muka....od svega i hocu da zaboravim mnoge stvari!

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 03/08/2008, 22:10

@shadov, zato sam i postavila...

@sanjarenja56&@andrijana@@xenija, nazalost... daj Boze da krene nabolje...

@altamoda&@principessa&@Pinokio... i ja bih najradije da kazem: "Ne ide to bas tako..." i da gledam sa vedrije strane..., ali ne mogu da zmurim nad tim da su nam generacije sasvim drugacije, da vise gluvare nego sto uce, ne bave se sportom, nasilja je sve vise... Kao sto kaze @hyperbloger, rasplet nije uvek bas ovakav, ali je istina da su posledice svega ovoga vidljive za sve, a nisi za to krivi sedamnaestogodisnjaci...

@hyperbloger, u pravu si rasplet nije bas ovakav svuda, ali jezim se...

@vladica, i moji roditelji su ratna deca i sami su sebe skolovali i trpeli i... mnogo stosta mogu da napisem o tome..., ali htela nehtela gledam TV, citam novine, radim u skoli i znam da su danas generacije sasvim drugacije nego ranije... Nije u pitanju pojedinac, ovo je problem drustva i drzave...

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 03/08/2008, 22:11

@donna bonna, bas tako...

Re: Оно што је мене потресло

cicilly | 04/08/2008, 00:58

Ima mnogo ovakvih... mnogo.. previse...
Ali slazem se sa principessom i hyper: nije uvek ovakav rasplet i ne treba globalno gledati na stvari... nikako...
I ja se donekle uklapam u sve ovo... bez onog dela posle 12 godine...
Ali sto rece Pinokio - treba gledati sa vedrije strane... i ako je malo teze videti vedriju stranu buducnosti ovakve dece...
A nije rat kriv za to, ni malo... Roditelji su krivi... jesu... vala bas...

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 04/08/2008, 01:28

@cicilly, najlakse reci da su roditelji krivi za trenutke kada su se bavili svim i svacim da bi prehranili decu i nisu imali vreme za njih... Naravno i nasrecu nisu raspleti ovakvi, katastrofalni, ali se ipak sve svodi da nam generacije tonu i da je sve vise ovakvih slucajeva, bez neke zelje drzave i drustva da im pomogne... U moje se vreme cini mi se znao neki red, sada su se vrednosti promenile (poremetile), data su prava, ne pominju obaveze... Klinci su agresivni, ruse, pale, maltretiraju jedni druge i to su cinjenice, pred kojima se ipak zmuri i ne sagledavaju se kako treba... Volela bih da na posledice koje se tek sada vide ( nasilje devojcica nad devojcicama i da ne nabrajam..., tuce, samoubistva, ubistva, narkomaniju...) gledam s vedrije strane , ali sustina nije gledati iz drugog ugla na sve to...

Re: Оно што је мене потресло

cicilly | 04/08/2008, 01:49

Ali i moj tata je svercovao benzin... noci je sa mojom mamom provdio na granici... danima ih vidjala nisam...
Za sve su imali vremena sem za mene i brata...
Jeste, bavili su se svim i svacim da bi opstali...
A ja sam se radovala cokoladicama iz Bugarske - tada sam mislila da je to neka super cool zemlja...
Pa nikada mi palo na pamet nije da maltretiram nekog, da uzimam drogu, ja cak ni ne pusim...
Ne znam... nemam decu jos uvek, ali smatram da za njih UVEK, ali UVEK treba imati makar malo vremena...

Re: Оно што је мене потресло

domacica | 04/08/2008, 12:30

najlakše je naći izgovor za ono što je loše. i krivca van nas samih.
ali činjenica ostaje-i kada smo danima jeli kiflice umešene od brašna iz donacija i sa c-vitaminom umesto kvasca, nismo otišli stranputicom. i nismo dozvoljavali da nam decu vaspitavaju uvozni uticaji!
svaka čast mladima koji ovo prokomentariaše. oni su nada i budućnost ove zemlje. i ruka koju pružaju da i nas povedu.
a vekovno iskustvo ipak kaže-kvalitet uvek pobedi kvantitet.
Prijatno!*

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 04/08/2008, 15:58

@cicillicy, nije covek ovo pisao zbog tvog tate ili mame, zbog tebe, moje dece i one koja nisu otisla stranputicom... Ali cinjenice pokazuju i dokazuju da je mnooogo onih koji su zalutali...

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 04/08/2008, 16:02

@domacica, svi se nadamo da ce kvalitet konacno pobediti...

Re: Оно што је мене потресло

gayart | 04/08/2008, 18:46

Eh... surova prošlost, surova realnost...
Životi mnogih se neće promeniti na bolje.
Radije se lažemo umesto da sagledamo gole činjenice i pokušamo makar da načinimo jedan mali korak ka boljem i lepšem...
Oni koji bi pokušali, plaši ih reakcija zatvorenog mentaliteta sredine u kojoj životare.

Lep pozdrav. :)

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 04/08/2008, 19:11

"Radije se lažemo umesto da sagledamo gole činjenice i pokušamo makar da načinimo jedan mali korak ka boljem i lepšem..." bas tako @gayart
Poz :)

Re: Оно што је мене потресло

DANA | 07/08/2008, 17:55

ZNAM JEDNOG MILOSA,DRASKA,LUKU,MARKA...RASLI SU U ISTIM USLOVIMA,ALI SU DIVNI DJECACI I IMAJU CILJ U ZIVOTU I TRUDE SE,VRIJEDNI SU.ZA TO SU ZASLUZNE SAMO PORODICE.NADAM SE DA JE VISE OVAKVIH.

Re: Оно што је мене потресло

tuzna | 08/08/2008, 22:36

Za mene nije podsecanje,ovo je nesto sto citamprvi put,i odusevljena sam...

Re: Оно што је мене потресло

mladiluk | 09/08/2008, 01:41

Altamoda je prebacila lopticu nazad preko mreže i autor teksta je nije uspio vratiti. Poen za Altamodu. Nije to sam tak, rekao bi Davor Gobac.

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 12/08/2008, 00:30

@tuzna, mnego stvari je ziva istina :)

Re: Оно што је мене потресло

iluzija | 12/08/2008, 00:30

@madiluk, ti mu dodjes kak sudac? Ne moze to tak... :p

Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb

Sign by Danasoft - Myspace Layouts and Signs